E91 325i 475 Sapphire Metalic Black

Tutaj prezentujemy nasze BMW E90, E91, E92, E93 i ich modyfikacje. Zdjęcia i opisy zmian dokonywanych w samochodach przez użytkowników E9xForum.pl.
JTN5M
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 24, 17:53
BMW: E91 325i
Rok produkcji: 2006
Płeć:

#1

Post autor: JTN5M »

No to znowu historia zakupu jako wstęp: Miało być E39, miało być E46, a na E90 nawet nie patrzyłem, bo N jak nie kupuj huehue. Niestety SCT porobiło swoje i polskie klasyfikacje Euro patrzą na rok produkcji, a nie faktyczną normę Euro auta, więc uznałem, że lepiej po prostu kupić auto które spełnia Euro 4 według cepiku. Do wyboru miałem de facto E90 i rarytasy E46 z końca produkcji. Ostatecznie znalazłem tę trójeczkę w okazyjnej cenie i ją kupiłem. Okazyjna, ponieważ trzeba w niej zrobić rozrząd, oraz skrzynia wymaga remontu mechatroniki. W zamian za to blacharsko jest idealna, przeszła niedawno kompletny remont zawieszenia, a samo wyposażenie jest również całkiem przyjemne.

Oto jak się prezentuje świeżo po myciu (muszę sobie kupić ręcznik do samochodów):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

VIN: WBAVS11000FR57209
Opcje:
Editions and packages
  • S7RP Advantage package
Comfort and interior equipment
  • S402 Panorama glass roof
  • S423 Floor mats velours
  • S428 Warning triangle and first aid kit
  • S431 Interior mirror with automatic-dip
  • S441 Smoker package
  • S481 Sports seat
  • S488 Lumbar support, driver and passenger
  • S493 Storage compartment package
  • S494 Seat heating driver/passenger
  • S4AB Fine wood trim burr walnut
Multimedia
  • S609 Navigation system Professional
  • S677 HiFi system Professional DSP
Driver assistance and lightning
  • S520 Fog lights
  • S521 Rain sensor
  • S534 Automatic air conditioning
  • S548 Kilometre speedo
Wheels and drive
  • S205 Automatic transmission
  • S249 Multifunction f steering wheel
  • S255 Sports leather steering wheel
  • S2BH BMW alloy wheel, double spoke 156
Environment and safety
  • S320 Deleted, model lettering
  • S321 Exterior parts in vehicle colour
  • S801 National version Germany
  • S851 Language version German
  • S863 Dealer List Europe
  • S879 On-board literature, German
  • S8SP Control unit COP
Other equipment
  • S1CA Selection of COP-relevant vehicles
  • SB070 Battery 70 Ah, plant

Co ogarnąłem?
  • Nic, auto mam tydzień :lol:

Co trzeba ogarnąć?
  • Lancuch halasuje - postanowilem zrobic caly rozrzad + rozrzad pompy + wlozyc nowa, ulepszona pompe. Czesci juz zamowione, ale jeszcze nie przyjechaly.
  • Naprawa mechatroniki skrzyni - bardzo mozliwe, ze sprzegla wewnatrz skrzyni rowniez sa zuzyte. Nie wiem, zobaczy sie co bedzie po naprawie mechatroniki, ktora zrobie za miesiac/dwa. Co najwyżej wrzucę ZF8HP.
  • Ogrzewanie tylnej szyby - dziala tylko dolny pasek. Póki co polacze go z reszta paskow, a koncowo wrzuce poliftowa klapę wraz z nową szybą.
Co chce ogarnąć?
  • Tempomat
  • Ogarnąć lampy - albo retrofit ori xenonów, albo jakieś ledy. Co będzie to będzie, tak czy siak halogeny są brzydkie i przy okazji nie świecą.
  • Ogarnąć lakier - tu jest ryska, tu jest ryska. Generalnie trzeba przelecieć caly polerką i potem pokryć go ceramiką.
  • Lekki detailing wnętrza - generalnie w paru miejscach starta jest farba i fajnie byloby to ogarnac.
  • Latarkę
  • Wrzucić nowszego idrive + mod na android auto / carplay + pozmieniać glosniki

Aktualny stan pieniędzy wyrzuconych w błoto w sensie na samochód:
Obrazek

No, jak na auto które mam tydzień "trochę" pieniędzy poszlo, ale tak to jest jak robi się rozrząd.

Przebieg: Przebieg auta to 285000km. Sprawdzone w bazie BMW, wszystko ideolo :)

Generalnie z auta jestem strasznie zadowolony. Idealne dla mnie, czyli ciekawe, można cos w nim zrobić, a zarazem nie jest dziurą bez dna na którą trzeba wydać 30k by doprowadzić do używalnosci tak jak mojego E46. :)
JTN5M
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 24, 17:53
BMW: E91 325i
Rok produkcji: 2006
Płeć:

#2

Post autor: JTN5M »

Sprawdzilem historie pojazdu w ASO BMW i wyglada na to, ze przebieg jest oryginalny. Bardzo mnie to cieszy, bo gdyby byl krecony to skrzynia bylaby do wyrzucenia, a tak to jeszcze wydaje mi sie, ze sama mechatronika rozwiaze problemy.

Poza tym na środę jestem umówiony na akcję serwisową, więc zawożę pełnoletnią betę do ASO i się tym jaram :O:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność