BMW E91 Problem ze światłami stop (Right brake light, Two-stage brake light right failure)

Klimatyzacja nie chłodzi? Elektryka wariuje? Zmiana głośników? Tutaj jest miejsce na kwestie związane z tymi systemami.
Adam1209
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 24, 18:45
BMW: E91 325xi
Rok produkcji: 2006
Płeć:

#1

Post autor: Adam1209 »

Witam.

Pacjent to BMW e91. Mam problem ze światłami stop. Ostatnio pokazał sie komunikat "Two stage brake light right failure ". Na pierwszy rzut oka jedna żarówka wydawała sie spalona. Niestety wymiana żarówki nie pomogła i błąd został. Jak sie blizej przyjrzałem, to zauważyłem że ścieżka od wewnętrznej żarówki stopu była wygięta w taki sposób aby pobierała prąd z zewnetrznej żarówki. Ktoś był tam przede mną i zrobił taki zabieg na OBU lampach. Dodam jeszcze że po rozłączeniu ścieżek wewnętrzne stopy nie świecą, nie pojawia sie tam napięcie, a błąd pozostał.

Prosze o pomoc

BMW E91 Problem ze światłami stop Right brake light, Two-stage brake light right failure  - IMG-20240121-WA0000.jpg
BMW E91 Problem ze światłami stop Right brake light, Two-stage brake light right failure - IMG-20240121-WA0000.jpg (253.6 KiB) Przejrzano 1181 razy
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#2

Post autor: spinecki »

Może i głupie pytanie, ale czy włożyłeś właściwy rodzaj żarówki?
Adam1209
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 24, 18:45
BMW: E91 325xi
Rok produkcji: 2006
Płeć:

#3

Post autor: Adam1209 »

Zwykle żarówki do tylnych lamp jednowłóknowe, co nie zmienia faktu ze na jednym kablu do zarowki wewnetrznej od stop nie pojawia się napięcie
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#4

Post autor: spinecki »

Moga byc wyprogramowane chociazby i juz problem gotowy (trzebaby spojrzec do ncs expert). Bez poglebionej diagnostyki ciezko wyrokowac.

Te srodkowe lampy swieca sie przy mocnym hamowaniu, zwykly pedal hamulca ich nie zaswieci.

Rownie dobrze styki moga byc wygiete, zasniedziale i juz zarowka nie bedzie dobrze siedziala w gniezdzie. Wiec moze byc tak, ze po konserwacji gniazd blad zniknie albo mozliwe, ze bedzie trzeba wymienic gniazdo na nowe.

Tutaj, co prawda w X5, ale koles ma podobny problem:
Adam1209
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 24, 18:45
BMW: E91 325xi
Rok produkcji: 2006
Płeć:

#5

Post autor: Adam1209 »

Problem rozwiązany. Jakby ktoś kiedyś miał coś podobnego. Okazało się że trzeba było zresetować moduł FRM.
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność