Historia tego egzemplarza zaczęła się w Holandii - został zakupiony w tamtejszym salonie, poprzedni właściciel, od którego odkupiłem auto, również na stałe tam mieszka i tam też go zakupił 2 lata temu, lecz z racji tańszych kosztów ubezpieczenia, auto zarejestrował w Polsce i użytkował na terenie Holandii na polskich tablicach rejestracyjnych. Auto dopiero 2 tygodnie temu na stałe zjechało do kraju i 'teoretycznie', nie patrząc na papiery, to ja będę pierwszym właścicielem w kraju, a przynajmniej tutaj je będę użytkował.
Ogromnym plusem jest lakier - głęboka, metaliczna czerń w kolorze Black Sapphire, naprawdę zadbany, bez korozji i przytarć, a co więcej, auto na całej karoserii posiada pierwszą, fabryczną warstwę - było przeze mnie przed kupnem sprawdzane miernikiem.
Samochód w całości utrzymany w oryginale - wyposażenie zgadza się z VIN-em. Jak dla mnie, udało mi się trafić na naprawdę świetnie skonfigurowany egzemplarz, który bardzo odpowiada mi pod każdym względem. Szkoda może tylko, że nie ma cupholderów z przodu. Ogólnie ktoś pięknie to skonfigurował, wszystkie kolory poszczególnych elementów są ze sobą świetnie zgrane - samochód w kolorze czarnym z zewnętrznymi czarnymi listwami, z rudą skórą, wewnętrznymi listwami a'la aluminium szczotkowane oraz czarną podsufitką - wszystko to zwieńczają grafitowe 18-calowe felgi, które są chyba jedyną rzeczą, na której auto nie wyszło z fabryki - oryginalnie stało na S268. Posiadam jeszcze drugi komplet na oponach zimowych z felgą S156.
Kilka opcji z wyposażenia:
- duża nawigacja w wersji professional (z wgranymi aktualnymi mapami Europy),
- sportowe fotele z elektrycznym regulowaniem boczków w kolorze LCB8 (rude),
- podgrzewane fotele przednie,
- multifunkcyjna kierownica,
- dwustrefowa automatyczna klimatyzacja,
- tylne czujniki parkowania,
- czujnik deszczu,
- światła ksenonowe,
- odpalanie na przycisk start,
- fotochromatyczne lusterko,
- bluetooth,
- zestaw głośnomówiący,
- tempomat,
- odzyskiwanie energii z hamowania (nie mam pojęcia co to robi i w jaki dokładnie sposób, ładowanie akumulatora? wprowadzone chyba wraz z silnikiem N47),
- system START STOP (również dostępny od N47), nie wiedziałem że było to w ogóle dostępne w E90, a co dopiero przed-liftem

- sterowanie głosowe,
Poniżej umieszczam numer rozkodowany numer VIN:
Vehicle Information
VIN: WBAVW11000A273004
Prod. Date: 2007-11-22
Type: 318d
Series: E91 (3 Series)
Body Type: Touring
Steering: Left Hand Drive
Engine: N47
Displacement: 2
Power: 105kw / 143hp
Drive: HECK
Transmission: Manual
Colour: Black-sapphire metallic (475)
Upholstery Leather: "Dakota"/terra (LCB8)
Editions And Packages
S7RP Advantage Package
S7RS Package Comfort
Comfort And Interior Equipment
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S481 Sports Seat
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S4AE Armrest Front, Retractable
S441 Smoker Package
S4AG Interior Trim Finishers Titanium Matt
Multimedia
S609 Navigation System Professional
S620 Voice Control
S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
Driver Assistance And Lightning
S507 Park Distance Control (PDC), Rear
S540 Cruise Control
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S502 Headlight Cleaning System
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S548 Kilometre Speedo
Wheels And Drive
S2BW BMW LA Wheel, Double Spoke 268
S255 Sports Leather Steering Wheel
S2PA Locking Wheel Bolt
S249 Multifunction F Steering Wheel
Environment And Safety
S843 Power Reduction
S863 Dealer List Europe
S868 Language Version, Dutch
S386 Roof Railing
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S8S3 Automatic Locking During Starting
S886 On-Board Literature, Dutch
S8SP Control Unit COP
Individual Equipment
S775 Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CD Brake Energy Regeneration
S1CB CO2 Equipment
S1CC Auto Start/Stop Function
Jak narazie na auto nie mam jakichś większych planów, jedynie zamierzam je utrzymać w ładnym stanie technicznym i wizualnym, tak jak jest - w oryginale. Aktualnie do zrobienia jest rączka drzwi pasażera, którą już kupiłem i czekam aż przyjdzie oraz zaparowany prawy klosz. Dojdą może tylko jakieś drobne zmiany estetyczne typu pomalowanie zacisków hamulcowych, dystanse na tylne koła (są mocno schowane i szkoda że taka ładna felga nie jest wcale wyeksponowana), czarne nerki z podwójnymi żebrami, tak jak w nowych wersjach BMW.
Tutaj kilka zdjęć, jak auto wyglądało w dniu zakupu: