[BMW E90 E91 E92 E93] Który silnik benzynowy najlepszy w BMW E9x?

Problemy z silnikiem, kopceniem, nierówną pracą, braniem oleju. Także skrzynia biegów i kwestie dotyczące wydechu w BMW BMW E90, E91, E92, E93.
Awatar użytkownika
KucaQ
Posty: 5
Rejestracja: 7 lis 23, 8:31
Lokalizacja: Łódź
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2003

#1

Post autor: KucaQ »

Cześć,

Noszę się z zamiarem zmiany auta. Aktualnie jeżdżę E46 Touring 2.0d 150KM M47N które posiadam od 6 lat.
Po tych 6 latach podjąłem decyzje, że nie chcę już więcej diesla, w grę wchodzą teraz wyłącznie jednostki benzynowe, a jednocześnie chciałbym pójść w coś ciut swieższego.

Przychodzę do Was z pytaniem - która z jednostek benzynowych będzie najbardziej optymalna względem bezawaryjności i osiągów? Spalanie to temat drugorzędny, ważniejsze jest, żeby auto nie chciało zbyt czesto odwiedzać warsztatu.

W E9x spośród benzyn najbardziej moją uwage przykuł N52 zarówno o oznaczeniu B25 oraz B30. Jednak zacząłęm się zastanawiać nad N46 i/lub N43. Tak, wiem - BMW w 4 garach to nie prawdziwe BMW, jednak nie rozmawiajmy tu o czyichś przeświadczeniach, a o faktach.
Trochę już poczytałem zarówno o N52 jak i N46/N43, każdy z tych silników ma swoje wady i jak wiadomo, najczęściej miarą bezawaryjności silnika nie jest jego kontrukcja, a jego poprzedni właściciele (sam w jednym z poprzednich aut miałem silnik uchodzący za najbardziej awaryjną jednostkę w modelu, a zrobiłem nim 60kkm, z czego ostatnie 15kkm z wgraną mapą i silnik ani razu nie sprawił mi problemu). Chciałbym poznac opinię osób, które znają oba te silniki i są w stanie okreslic, który z nich były mniej kłopotliwy w użytkowaniu. Z moich wymagań to auto musi mieć min 150KM oraz być w automacie.
Pierwotnie nastawiałem się wyłącznie na N52, ale czy N46/N43 będzie gorsze? A może będzie lepsze?

Proszę o opinie i rzeczowe argumenty za i przeciw każdemu z silników. Nie chcę kupować na ślepo, a być świadomym tego co kupuję.
Dlaczego upieram sie przy benzynie? 90% moich przebiegów to jazda w łódzkich korkach (chociaż jazda to za dużo powiedziane), pozostałe 10% to jazda pozamiejska, bo trasami bym tego nie nazwał. Rocznie robię 7-8kkm, stąd chęć rezygnacji z diesla. Plus po prawie 10 latach jazdy dieslami chciałbym w końcu przestac słuchac klekotu spod maski :D

Będę wdzięczny za wskazówki, opinie i porady! :)
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#2

Post autor: spinecki »

Cześć. Znajomy nick 😉
Z benzyn to w wersji "eco" 320i i wersja 150KM.
A w wersji "comfort" 330i przedliftowe i poliftowe, ale już nie tak bezproblemowe jak 2.0 w wersji 150KM.
Wiesz, jak zwykle zależy kto był poprzednim właścicielem i co już zrobił w tym konkretnym modelu. Nie napalać się, kupować na chłodno 😉
Awatar użytkownika
KucaQ
Posty: 5
Rejestracja: 7 lis 23, 8:31
Lokalizacja: Łódź
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2003

#3

Post autor: KucaQ »

spinecki pisze: 14 lis 23, 10:16 Cześć. Znajomy nick 😉
Przychodzę w pokoju... :D z E46 forum ;)

Czyli spośród nich wszystkich celować albo w N46B20 albo w N52B30, dobrze rozumiem? Zapomniałem zawrzec informację o budżecie - planuję zmieścić się w 27.000, zatem opcje przedliftowe raczej tylko wchodzą w grę :)
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#4

Post autor: spinecki »

Szybko rzucilem okiem na otomoto i to nawet nie chodzi o budzet, bo budzet spoko, ale ciezko zlapac cos sensownego 150KM w automacie nie od handlarzyny i zeby bylo w miare dobrym stanie... Cierpliwosci na pewno bedzie potrzeba 😉 A w jakie budzie chcesz kupic? Sedan, touring?
Awatar użytkownika
KucaQ
Posty: 5
Rejestracja: 7 lis 23, 8:31
Lokalizacja: Łódź
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2003

#5

Post autor: KucaQ »

spinecki pisze: 14 lis 23, 11:05 Cierpliwosci na pewno bedzie potrzeba 😉
Prawdę mówiąc dopiero zaczynam przeglądać ogłoszenia. Nie pali mi sie pod nogami, E46 mnie nadal dzielnie wozi, więc na spokojnie mogę sobie auta przeglądac, oglądac i wybierać. Ale zanim zacze szukac konkretnego egzemplarza chcę się rozeznać w temacie i w rynku. E46 znam od podszewki, temat E9x dopiero zgłębiam.
spinecki pisze: 14 lis 23, 11:05 A w jakie budzie chcesz kupic? Sedan, touring?
Touring :)
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#6

Post autor: spinecki »

@KucaQ to chyba touringow wiecej. Tyle dobrego 😉
Awatar użytkownika
KucaQ
Posty: 5
Rejestracja: 7 lis 23, 8:31
Lokalizacja: Łódź
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2003

#7

Post autor: KucaQ »

Tu widze ciekawostka - E91 przytargane z USA, bo jest z 2.8 :) Ale z tego co poszperałem, to 2.8 to też będzie N52B30?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-2-8-benzyna-automat-zarejestrowany-jasne-skory-prezentacja-video-ID6FYZMR.html
Auto zdecydowanie jako ciekawostka, bo widać, że sprzedający próbuje ukryć pochodzenie auta, brak numeru VIN w ogłoszeniu, brak zdjęcia licznika (choć widac na jednym zdjęciu że ma prędkościomierz w mph), do tego pomarańczowe obrysy w reflektorach, no i jasne wnętrze, co amerykanie wręcz uwielbiają, a w opisie twardo uznaje, że sprowadzona z NL :D Może i z NL, ale wczesniej ktoś ją sprowadził ze Stanów.
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#8

Post autor: spinecki »

Klasyka polskich ogloszen. Dobrych egzemplarzy/uczciwych sprzedawcow jest pewnie 10% 😉
Awatar użytkownika
KucaQ
Posty: 5
Rejestracja: 7 lis 23, 8:31
Lokalizacja: Łódź
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2003

#9

Post autor: KucaQ »

A jak wygląda jeszcze temat skrzyń automatycznych w E9x? Kładli tylko ZF'a 6HP?
W E46 kojarze, że był niesmiertelny ZF i awaryjny GM.
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#10

Post autor: spinecki »

W E9x jest dokladnie to samo. Ale w wiekszosci to ZF (GM chyba tylko w 328).
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność