BMW 320i E90 E91 E92 E93 - silniki N46 i N43: wady, typowe usterki, bolączki

Problemy z silnikiem, kopceniem, nierówną pracą, braniem oleju. Także skrzynia biegów i kwestie dotyczące wydechu w BMW BMW E90, E91, E92, E93.
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#1

Post autor: spinecki »

Widziałem kilka tematów o przypadkach sporego zużycia oleju i nierównej pracy w niższym zakresie obrotów w N43.
Jedyne powtarzające się usterki (nierówna praca, brak mocy), o których czytałem na forum są związane z awariami cewek zapłonowych. Żółta kontrolka silnika (ozn. pogorszenie wartości spalin) - ma to związek z myciem auta na myjni ciśnieniowej - prawdopodobnie gdzieś chlapie na układ zapłonowy. Najważniejsze, że podczas nawet dużego deszczu nigdy się to nie zdarza.

Zużycie oleju - zdarza się dolewania 0,5-1l na 10 000 km.

Powszechną bolączką są:
- uszczelniacze elektrozaworów, pompy vacum, uszczelkę miski olejowej
- valvetronic - na szczęście nie miałem z nim problemów
- kolumna kierownicy - siada elektroniczna blokada kolumny,

Zdecydowanie mniej awaryjne są silniki N46, ale niestety ostatnie samochody z tym silnikiem to 2007 rok, a zatem samochody dość stare. N43 ma podobne drobne bolączki co N46 (bo to tak naprawdę silnik N46 ale zmodernizowany pod bezpośredni wtrysk), ale niestety także sporo dodatkowych i na dodatek bardzo kosztownych - mało trwały rozrząd, nietrwałe wtryskiwacze, problemy z regulacją ciśnienia oleju, sonda Nox i jeszcze parę innych rzeczy.
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność