Widziałem kilka tematów o przypadkach sporego zużycia oleju i nierównej pracy w niższym zakresie obrotów w N43.
Jedyne powtarzające się usterki (nierówna praca, brak mocy), o których czytałem na forum są związane z awariami cewek zapłonowych. Żółta kontrolka silnika (ozn. pogorszenie wartości spalin) - ma to związek z myciem auta na myjni ciśnieniowej - prawdopodobnie gdzieś chlapie na układ zapłonowy. Najważniejsze, że podczas nawet dużego deszczu nigdy się to nie zdarza.
Zużycie oleju - zdarza się dolewania 0,5-1l na 10 000 km.
Powszechną bolączką są:
- uszczelniacze elektrozaworów, pompy vacum, uszczelkę miski olejowej
- valvetronic - na szczęście nie miałem z nim problemów
- kolumna kierownicy - siada elektroniczna blokada kolumny,
Zdecydowanie mniej awaryjne są silniki N46, ale niestety ostatnie samochody z tym silnikiem to 2007 rok, a zatem samochody dość stare. N43 ma podobne drobne bolączki co N46 (bo to tak naprawdę silnik N46 ale zmodernizowany pod bezpośredni wtrysk), ale niestety także sporo dodatkowych i na dodatek bardzo kosztownych - mało trwały rozrząd, nietrwałe wtryskiwacze, problemy z regulacją ciśnienia oleju, sonda Nox i jeszcze parę innych rzeczy.
320i - silniki N46 i N43: typowe usterki, bolączki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 631 Odsłony
-
Ostatni post autor: spinecki
-
- 0 Odpowiedzi
- 251 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 250 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 260 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 140 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 215 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 169 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 808 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 601 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 158 Odsłony
-
Ostatni post autor: E9xForum.pl